Lissa

Lissa

Wednesday, October 15, 2014

Cara Memikat Hati Suami

 


Terbaca di majalah online mengenai hal ini, sesaje nak kongsi. Buat panduan pada diri sendiri dan sahabat untuk sekarang @ masa hadapan :)

Cara Memikat Hati Suami..



THERE IS NOTHING LIKE MARRIAGE







Layanan baik terhadap suami
Jangan menyakiti hati suami dengan tingkah laku, bahasa ataupun tindakan. Sebaliknya, menjadi isteri yang 'melegakan' setiap kali suami pulang ke rumah. Jangan sampai suami menderita makan hati dalam diam. Sifat yang harus dielak ialah berleter dan bermasam muka.


Jangan bebankan suami
Ada isteri terlalu 'demand', meminta itu dan ini sehingga suami pening kepala untuk memenuhi kehendak dan impian isteri. Jangan sampai suami terpaksa menerima rasuah atau salah guna kuasa semata-mata ingin memenuhi permintaan isteri.


Sentiasa bersolek untuk suami
Ramai isteri tidak suka bersolek di rumah malah ada yang kelihatan selekeh. Ada isteri yang merasakan mereka sudah tua dan tidak perlu bersolek hatta mengenakan sedikit gincu untuk kelihatan cantik di mata suami. Sedangkan menjadi fitrah lelaki sukakan kecantikan terutama melihat seorang wanita yang menawan. Walaupun suami tidak pernah bersungut tetapi hakikatnya mereka suka melihat jika isteri bersolek seadanya agar sentiasa kelihatan manis dan menarik. Sebolehnya, ubah imej mengikut citarasa suami.


Jangan membelakangkan suami
Mesti minta izin suami terlebih dahulu walaupun tahu suami tidak marah. Ia sebagai cara menghormati suami. Biarpun perkara kecil, setiap isteri perlu menjaga hati suami.


Jangan perkecilkan pemberian suami biarpun tidak seberapa
Sebaliknya kena berterima kasih dan hormati diri nya sebagai suami terutama bagi isteri yang berkedudukan dan berkerjaya tinggi.


Jangan terlalu kongkong suami
Beri kebebasan dengan batasan yang wajar. Jangan kerana terlalu prasangka sampai asyik telefon bertanya suami di mana, sentiasa bertekak, check telefon suami hingga suami tiada privasi.


Dan yang paling penting dekatkan diri pada tuhan insyallah tuhan dekatkan pasangan kita disisi kita sentiasa dan jangan lupa menjaga kesihatan kewanitaan kita..

3 comments:

  1. Nice sharing, boleh jadikan panduan nih ;)

    ReplyDelete
  2. yup..nice sharing..pokok pangkal..harus bersyukur bile ada suami.

    www.naturalhealthyandbeauty.blogspot.com

    ReplyDelete